Najlepiej zacząć

W mojej głowie od czasu do czasu pojawiają się pomysły, które mają sprawić, że moje życie stanie się wyjątkowe i najlepsze. Rzadko jednak udaje mi się jakikolwiek pomysł zrealizować. Przyczyn takiego stanu rzeczy jest bardzo wiele.




motywacja, rozwój, blog, początki

Najczęściej przyczyną pierwszego zniechęcenia jest pojawiające się w głowie pytanie: Co, jeśli to, co zrobię, nie będzie wystarczająco dobre? Podczas pracy zawodowej nigdy nie dręczą mnie takie wątpliwości. Skupiam się wtedy, by dane zadanie zrealizować skutecznie, niekoniecznie perfekcyjnie. Z prywatnymi projektami jest jednak inaczej. Myślę, że wynika to głównie z faktu, iż są one przeznaczone dla większej grupy osób i przez tę grupę będą oceniane. Pierwszą przeszkodą przed zrealizowaniem jakiegoś projektu jest strach przed krytyką. 

Presję wywołują też, choć oczywiście nie bezpośrednio, osoby, które w danej dziedzinie osiągnęły już jakiś sukces. Ich prace są bliskie perfekcji. Najlepiej byłoby podpatrywać ich działania i uczyć się, by móc jakkolwiek się do nich zbliżyć. Tutaj jednak pojawia się pułapka uczenia się bez działania. Mogę przyjmować wiedzę i czekać z wykorzystaniem jej, aż będę gotowa. A to może nigdy nie nastąpić. 

Mogę w takim razie spróbować podjąć działanie, które z pewnością nie będzie doskonałe, ale przez praktykę i naukę będę mogła podnieść swoje umiejętności i sprawiać, by z dnia na dzień osiągać coraz lepsze rezultaty. Nie mogę też zniechęcać się pierwszymi błędami i porażkami.

Zanim jednak zacznę, muszę odpowiedzieć sobie na pytanie: Dlaczego chcę to coś robić? Jeżeli nie znam odpowiedzi, to mogę sobie odpuścić już teraz. Jedynie odpowiednio silna motywacja pozwoli mi doprowadzić dane zadanie do końca. Dlaczego więc chcę pisać bloga? Bo zawsze wiedziałam, że pisanie jest tym co lubię robić najbardziej, a blog pozwala w dość łatwy sposób dotrzeć do dużego grona odbiorców. No i podobno blogosfera to potęga, a ja chcę być częścią tej potęgi.

Zaczynam. Tak, jak umiem, niedoskonale. Zapraszam do mojego kawałka internetu, w którym najlepiej jest właśnie teraz.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2014 Teraz jest najlepiej! , Blogger